00:00

/

00:00

Always on socials
Carbon Equity

200% groei in klanten uit social.

Resultaten

200% groei in klanten uit social
100.000+ bereikte impact-investeerders
Aanzienlijk meer verkeer naar platform

Motivatie / Doel

Carbon Equity maakt het voor particuliere investeerders mogelijk om te investeren in climate tech start-ups: bedrijven die werken aan oplossingen voor de klimaatcrisis.

De uitdaging: marketingactiviteiten opschalen en tegelijkertijd vertrouwen opbouwen bij een doelgroep die kritisch en zorgvuldig beslist waar hun geld verschil maakt.

Hoewel de propositie sterk was, lag de focus nog vooral op geschreven content. Er was behoefte aan een social-first strategie met video, waarin de founders als experts het verhaal konden vertellen en laten zien waarom hun missie ertoe doet.

Het doel:

  • Merkbekendheid en vertrouwen opbouwen
  • Thought leadership van de founders versterken
  • Meer verkeer en klanten genereren via social
  • Social media ontwikkelen tot een structureel groeikanaal

Aanpak


Sofi ontwikkelde een social-first strategie waarin de expertise van de founders centraal stond.

We combineerden strategie, inhoud, ritme en creativiteit om het verhaal van Carbon Equity op een persoonlijke en herkenbare manier te vertellen.

We maakten:

  • 8 tot 15 shortform-video’s per maand, gepresenteerd door de founders en experts van Carbon Equity
  • Publicaties op de persoonlijke LinkedIn-profielen van de founders en op de organisatieprofielen op LinkedIn, Instagram en YouTube
  • Videopodcasts met bestaande klanten, waarin zij vertelden waarom ze investeren in climate tech
  • Videocontent voor de website, om bezoekers van social direct door te leiden naar relevante informatie

“Wat ik heel erg waardeer is jullie analytische, end-to-end aanpak.
Jullie nemen verantwoordelijkheid voor de resultaten, dat zie je zelden.”
Jacqueline van den Ende, CEO Carbon Equity

Resultaat

De samenwerking leidde tot duidelijke groei:

  • +200% meer klanten uit social media
  • Structurele stijging in websiteverkeer en conversie via social
  • Sterkere positionering van Carbon Equity en de founders als gezichten van climate tech-investeren
  • Founders gepositioneerd als thought leaders in climate tech
  • Social media uitgegroeid tot een bewezen groeikanaal

“Jullie denken mee, houden ons scherp en zorgen dat we echt vooruitgaan.
Van structuur tot creativiteit, dat maakt samenwerken met Sofi bijzonder.”
Stefan Lazarov, Performance Marketeer Carbon Equity

Impact


De case laat zien hoe social-first video ook in een complexe markt als investeren kan zorgen voor groei én vertrouwen.

Door data, strategie en creativiteit te combineren, werd social media voor Carbon Equity een middel om zowel impact als klanten te vergroten.

Testimonials

Eva de Reus

Communicatieadviseur FNV

“Sofi helpt ons maatschappelijke thema’s vertalen naar social content die onze doelgroep écht raakt. Ze denken mee, dagen uit en zorgen ervoor dat we structureel resultaat behalen met onze socials.”

18.000.000 organisch bereik
46.000 petitie handtekeningen
Tweede Kamer besprak de campagne & nam motie aan

Sander Slootmaker

Marketingmanager MIND Us

“Het team weet precies hoe je met social impact maakt. Hun strategische blik en creatieve aanpak helpen ons om mentale gezondheid op een manier te bespreken die echt binnenkomt.”

10.000.000 organisch bereik
300.000 website bezoekers
6.000 leads

Jacqueline Van den Ende

CEO Carbon Equity

"Sofi neemt echt verantwoordelijkheid voor de resultaten. Hun analytische werkwijze, waarbij continue wordt gezocht naar kansen voor optimalisatie van het resultaat, heb ik niet eerder gezien bij een agency."

90.000 organisch bereik
24.000 website bezoekers
200% stijging klanten uit socials

Stefan Lazarov

Marketeer Carbon Equity

"Het aantal klanten dat we uit socials genereren is met 200% gestegen sinds onze samenwerking. Jullie denken op elk vlak mee, zijn flexibel waar nodig en durven ons ook een spiegel voor te houden."

90.000 organisch bereik
24.000 website bezoekers
200% stijging klanten uit socials

Robbert Van der Linden

Social Media Manager EHvG

“Sofi ontzorgt ons op de meest complete manier en daar kan ik blindelings op vertrouwen. Van het bedenken van concepten tot het schrijven van scripts en het opleveren van rapportages. Daardoor is de samenwerking voor ons vooral heel ontspannen.”

40% meer omzet in de klantgroep onder de 40
15.000+ interacties op TikTok en Instagram
800.000 organische views in Europa