00:00

/

00:00

Always on social
Carbon Equity

200% growth in social customers.

Resultaten

350% growth in views
100,000+ investors reached
Considerably more traffic to the platform

Motivatie / Doel

Carbon Equity maakt het voor particuliere investeerders mogelijk om te investeren in climate tech start-ups: bedrijven die werken aan oplossingen voor de klimaatcrisis.

De uitdaging: marketingactiviteiten opschalen en tegelijkertijd vertrouwen opbouwen bij een doelgroep die kritisch en zorgvuldig beslist waar hun geld verschil maakt.

Hoewel de propositie sterk was, lag de focus nog vooral op geschreven content. Er was behoefte aan een social-first strategie met video, waarin de founders als experts het verhaal konden vertellen en laten zien waarom hun missie ertoe doet.

Het doel:

  • Merkbekendheid en vertrouwen opbouwen
  • Thought leadership van de founders versterken
  • Meer verkeer en klanten genereren via social
  • Social media ontwikkelen tot een structureel groeikanaal

Aanpak


Sofi ontwikkelde een social-first strategie waarin de expertise van de founders centraal stond.

We combineerden strategie, inhoud, ritme en creativiteit om het verhaal van Carbon Equity op een persoonlijke en herkenbare manier te vertellen.

We maakten:

  • 8 tot 15 shortform-video’s per maand, gepresenteerd door de founders en experts van Carbon Equity
  • Publicaties op de persoonlijke LinkedIn-profielen van de founders en op de organisatieprofielen op LinkedIn, Instagram en YouTube
  • Videopodcasts met bestaande klanten, waarin zij vertelden waarom ze investeren in climate tech
  • Videocontent voor de website, om bezoekers van social direct door te leiden naar relevante informatie

“Wat ik heel erg waardeer is jullie analytische, end-to-end aanpak.
Jullie nemen verantwoordelijkheid voor de resultaten, dat zie je zelden.”
Jacqueline van den Ende, CEO Carbon Equity

Resultaat

De samenwerking leidde tot duidelijke groei:

  • +200% meer klanten uit social media
  • Structurele stijging in websiteverkeer en conversie via social
  • Sterkere positionering van Carbon Equity en de founders als gezichten van climate tech-investeren
  • Founders gepositioneerd als thought leaders in climate tech
  • Social media uitgegroeid tot een bewezen groeikanaal

“Jullie denken mee, houden ons scherp en zorgen dat we echt vooruitgaan.
Van structuur tot creativiteit, dat maakt samenwerken met Sofi bijzonder.”
Stefan Lazarov, Performance Marketeer Carbon Equity

Impact


De case laat zien hoe social-first video ook in een complexe markt als investeren kan zorgen voor groei én vertrouwen.

Door data, strategie en creativiteit te combineren, werd social media voor Carbon Equity een middel om zowel impact als klanten te vergroten.

Testimonials

Eva de Reus

Communication advisor FNV

“Our collaboration ensures that we achieve consistent results with our social campaigns. The Young Ones team always comes up with ideas and proposals about how we can achieve even better results.”

18,000,000 organic reach
46,000 petition signatures
House of Representatives discussed the campaign & passed a motion

Sander Slootmaker

MIND Us Marketing Manager

“When communicating with the team, you experience top professionals who know exactly what they are doing. Their progressive vision, skills and insights into successful social campaigns with video content are indispensable to us”.

10,000,000 organic reach
300,000 website visitors
5,500 leads

Jacqueline Van den Ende

CEO Carbon Equity

“Young Ones Media takes real responsibility for the results. I have never seen their analytical method, which continuously looks for opportunities to optimize the result, in an agency before.”

90,000 organic reach
24,000 website visitors
200% increase in social customers

Stefan Lazarov

Carbon Equity Marketer

“The number of customers that we generate from socials has increased by 200% since we worked together. You think along in every way, are flexible where necessary and also dare to hold up a mirror to us.”

90,000 organic reach
24,000 website visitors
200% increase in social customers

Robbert Van der Linden

Social Media Manager EHvG

Change me to Robbert's Testimonial. Sit elit elit exercitation provider do esse id anim ea consequat indidunt ad id mollit irure.

Result #1
Result #2
Result #3