00:00

/

00:00

Social campagne
Mind us

Prestatiedruk bespreekbaar gemaakt bij miljoenen jongvolwassenen via social

Resultaten

10M jongvolwassenen via TikTok, Instagram en YouTube bereikt
#1 op zoekterm ‘Prestatiedruk’ op TikTok
+10.000 volgers op TikTok en Instagram
interactie via socials en gratis hulplijn +1500%
15.000 inschrijvingen voor gratis online training

De mentale gezondheid van jongvolwassenen onder druk


De mentale gezondheid van jongvolwassenen gaat de afgelopen jaren hard achteruit:

  • 1 op de 3 ervaart prestatiedruk.
  • 1 op de 7 ervaart mentale klachten als gevolg daarvan.
  • In totaal gaat het om meer dan 400.000 jongvolwassenen

Motivatie / Doel

Met deze campagne wilde MIND op World Mental Health Day minimaal één miljoen jongvolwassenen bewust maken van:

  • dat ze een mentale gezondheid hébben,
  • wat signalen zijn dat ze mentale klachten ervaren,
  • hoe ze hun mentale gezondheid kunnen verbeteren


Het doel was niet alleen om bewustwording te vergroten, maar ook om jongvolwassenen daadwerkelijk te helpen. Dit deden we door hen te activeren om zich in te schrijven voor een gratis online hulpprogramma van MIND.

Aanpak

Sofi ontwikkelde social-first formats op TikTok, Instagram en YouTube, met een mix van short-form en long-form content.


Een groep jongvolwassen ervaringsdeskundigen en experts dacht mee over de inhoud en werkte mee aan de productie van de video’s.

Daarnaast werkten we samen met bekende creators die hun eigen ervaring deelden, waaronder Gwen van Poorten, Bizzey en Jade Anna.


Resultaat

  • 10 miljoen jongvolwassenen bereikt via TikTok, Instagram en YouTube.
  • 6.000 jongvolwassenen met mentale klachten geholpen via MIND.
  • Landelijke media-aandacht via onder andere 3FM en NOS Stories.


Impact

De campagne liet zien dat echte verhalen en social-first formats kunnen bijdragen aan meer bewustzijn én actie rond mentale gezondheid.

Van bewustwording naar hulp: dat is de kracht van social media die ertoe doet.

Testimonials

Eva de Reus

Communicatieadviseur FNV

“Sofi helpt ons maatschappelijke thema’s vertalen naar social content die onze doelgroep écht raakt. Ze denken mee, dagen uit en zorgen ervoor dat we structureel resultaat behalen met onze socials.”

18.000.000 organisch bereik
46.000 petitie handtekeningen
Tweede Kamer besprak de campagne & nam motie aan

Sander Slootmaker

Marketingmanager MIND Us

“Het team weet precies hoe je met social impact maakt. Hun strategische blik en creatieve aanpak helpen ons om mentale gezondheid op een manier te bespreken die echt binnenkomt.”

10.000.000 organisch bereik
300.000 website bezoekers
6.000 leads

Jacqueline Van den Ende

CEO Carbon Equity

"Sofi neemt echt verantwoordelijkheid voor de resultaten. Hun analytische werkwijze, waarbij continue wordt gezocht naar kansen voor optimalisatie van het resultaat, heb ik niet eerder gezien bij een agency."

90.000 organisch bereik
24.000 website bezoekers
200% stijging klanten uit socials

Stefan Lazarov

Marketeer Carbon Equity

"Het aantal klanten dat we uit socials genereren is met 200% gestegen sinds onze samenwerking. Jullie denken op elk vlak mee, zijn flexibel waar nodig en durven ons ook een spiegel voor te houden."

90.000 organisch bereik
24.000 website bezoekers
200% stijging klanten uit socials

Robbert Van der Linden

Social Media Manager EHvG

“Sofi ontzorgt ons op de meest complete manier en daar kan ik blindelings op vertrouwen. Van het bedenken van concepten tot het schrijven van scripts en het opleveren van rapportages. Daardoor is de samenwerking voor ons vooral heel ontspannen.”

40% meer omzet in de klantgroep onder de 40
15.000+ interacties op TikTok en Instagram
800.000 organische views in Europa