00:00

/

00:00

Social campagne
Mind us

Van taboe naar gesprek: mentale gezondheid op de kaart via social.

Resultaten

265.000 organische views
MIND komt hoger in zoekresultaten rondom relevante vragen
Hoge engagement in de doelgroep

Mensen helpen door herkenbare verhalen over mentale gezondheid

Elk jaar krijgt meer dan 1 miljoen mensen in Nederland te maken met mentale klachten.

Een diagnose als depressie, burn-out of borderline kan je leven ingrijpend veranderen en roept vaak meer vragen dan antwoorden op.

Doel & motivatie

MIND wilde mensen in deze kwetsbare fase ondersteunen door ervaringsverhalen te delen over thema’s waar online het meest naar wordt gezocht: depressie, burn-out, hoogsensitiviteit, borderline en kinderen met mentale klachten.

Het doel: herkenning bieden, taboes doorbreken en mensen helpen om beter te begrijpen wat er met hen of hun dierbaren gebeurt.

Aanpak

Sofi ontwikkelde een social-first contentstrategie die mensen op het juiste moment via hun zoekgedrag en social feed bereikt met verhalen die raken.

We combineerden:

• Short-form en long-form video’s op TikTok, Instagram, YouTube en de website van MIND

Social SEO en website SEO om verhalen beter vindbaar te maken

• Samenwerkingen met ervaringsdeskundigen en bekende gezichten zoals Jörgen Raymann, Martijn Manschot en Cynthia Schultz

Resultaat

De social serie over mentale gezondheid bereikte meer dan 265.000 mensen volledig organisch, met bovengemiddelde engagement en een aantoonbare stijging in zoekverkeer rond de besproken thema’s.

Impact

Door echte verhalen zichtbaar te maken waar mensen naar zoeken, hielp MIND duizenden mensen aan herkenning, steun en richting, precies op het moment dat ze dat het hardst nodig hadden.

Testimonials

Eva de Reus

Communicatieadviseur FNV

“Sofi helpt ons maatschappelijke thema’s vertalen naar social content die onze doelgroep écht raakt. Ze denken mee, dagen uit en zorgen ervoor dat we structureel resultaat behalen met onze socials.”

18.000.000 organisch bereik
46.000 petitie handtekeningen
Tweede Kamer besprak de campagne & nam motie aan

Sander Slootmaker

Marketingmanager MIND Us

“Het team weet precies hoe je met social impact maakt. Hun strategische blik en creatieve aanpak helpen ons om mentale gezondheid op een manier te bespreken die echt binnenkomt.”

10.000.000 organisch bereik
300.000 website bezoekers
6.000 leads

Jacqueline Van den Ende

CEO Carbon Equity

"Sofi neemt echt verantwoordelijkheid voor de resultaten. Hun analytische werkwijze, waarbij continue wordt gezocht naar kansen voor optimalisatie van het resultaat, heb ik niet eerder gezien bij een agency."

90.000 organisch bereik
24.000 website bezoekers
200% stijging klanten uit socials

Stefan Lazarov

Marketeer Carbon Equity

"Het aantal klanten dat we uit socials genereren is met 200% gestegen sinds onze samenwerking. Jullie denken op elk vlak mee, zijn flexibel waar nodig en durven ons ook een spiegel voor te houden."

90.000 organisch bereik
24.000 website bezoekers
200% stijging klanten uit socials

Robbert Van der Linden

Social Media Manager EHvG

“Sofi ontzorgt ons op de meest complete manier en daar kan ik blindelings op vertrouwen. Van het bedenken van concepten tot het schrijven van scripts en het opleveren van rapportages. Daardoor is de samenwerking voor ons vooral heel ontspannen.”

40% meer omzet in de klantgroep onder de 40
15.000+ interacties op TikTok en Instagram
800.000 organische views in Europa