00:00

/

00:00

Social campaign
Mind us

From taboo to conversation: mental health on the map via social media.

Resultaten

8 million views
Hundreds of requests for help
Agenda in national media

Mensen helpen door herkenbare verhalen over mentale gezondheid

Elk jaar krijgt meer dan 1 miljoen mensen in Nederland te maken met mentale klachten.

Een diagnose als depressie, burn-out of borderline kan je leven ingrijpend veranderen en roept vaak meer vragen dan antwoorden op.

Doel & motivatie

MIND wilde mensen in deze kwetsbare fase ondersteunen door ervaringsverhalen te delen over thema’s waar online het meest naar wordt gezocht: depressie, burn-out, hoogsensitiviteit, borderline en kinderen met mentale klachten.

Het doel: herkenning bieden, taboes doorbreken en mensen helpen om beter te begrijpen wat er met hen of hun dierbaren gebeurt.

Aanpak

Sofi ontwikkelde een social-first contentstrategie die mensen op het juiste moment via hun zoekgedrag en social feed bereikt met verhalen die raken.

We combineerden:

• Short-form en long-form video’s op TikTok, Instagram, YouTube en de website van MIND

Social SEO en website SEO om verhalen beter vindbaar te maken

• Samenwerkingen met ervaringsdeskundigen en bekende gezichten zoals Jörgen Raymann, Martijn Manschot en Cynthia Schultz

Resultaat

De social serie over mentale gezondheid bereikte meer dan 265.000 mensen volledig organisch, met bovengemiddelde engagement en een aantoonbare stijging in zoekverkeer rond de besproken thema’s.

Impact

Door echte verhalen zichtbaar te maken waar mensen naar zoeken, hielp MIND duizenden mensen aan herkenning, steun en richting, precies op het moment dat ze dat het hardst nodig hadden.

Testimonials

Eva de Reus

Communication advisor FNV

“Our collaboration ensures that we achieve consistent results with our social campaigns. The Young Ones team always comes up with ideas and proposals about how we can achieve even better results.”

18,000,000 organic reach
46,000 petition signatures
House of Representatives discussed the campaign & passed a motion

Sander Slootmaker

MIND Us Marketing Manager

“When communicating with the team, you experience top professionals who know exactly what they are doing. Their progressive vision, skills and insights into successful social campaigns with video content are indispensable to us”.

10,000,000 organic reach
300,000 website visitors
5,500 leads

Jacqueline Van den Ende

CEO Carbon Equity

“Young Ones Media takes real responsibility for the results. I have never seen their analytical method, which continuously looks for opportunities to optimize the result, in an agency before.”

90,000 organic reach
24,000 website visitors
200% increase in social customers

Stefan Lazarov

Carbon Equity Marketer

“The number of customers that we generate from socials has increased by 200% since we worked together. You think along in every way, are flexible where necessary and also dare to hold up a mirror to us.”

90,000 organic reach
24,000 website visitors
200% increase in social customers

Robbert Van der Linden

Social Media Manager EHvG

Change me to Robbert's Testimonial. Sit elit elit exercitation provider do esse id anim ea consequat indidunt ad id mollit irure.

Result #1
Result #2
Result #3